معرفی ترفندهای ایرپاد پرو

ترفندهای ایرپاد پرو

ایرپاد پرو، محصول محبوب اپل، با ارائه کیفیت صدای عالی، حذف نویز فعال و قابلیت‌های هوشمند، به یکی از پرطرفدارترین هدفون‌های بی‌سیم موجود در بازار تبدیل شده است؛ اما آیا می‌دانستید که این سری هدفون‌های اپل فراتر از پخش موسیقی و مکالمه تلفنی، قابلیت‌های کاربردی دیگری نیز ارائه می‌کنند؟ در این فرصت قصد داریم، به بررسی ترفندهای ایرپاد پرو بپردازیم که به شما کمک می‌کنند تا از این هدفون‌ها نهایت استفاده را ببرید.

 

ترفندهای ایرپاد پرو

استفاده از ایرپاد پرو، تجربه‌ای لذت‌بخش از گوش دادن به موسیقی، برقراری تماس و انجام سایر فعالیت‌ها را به ارمغان می‌آورد. با این‌حال، بسیاری از کاربران از تمام امکانات و قابلیت‌های ایرپاد پرو آگاه نیستند. برای به کارگیری ترفندهای ایرپاد پرو، می‌بایست آخرین نسخه از firmware را نصب کنید.

 

پیدا کردن اندازه مناسب سری سیلیکونی (Ear Tip)

یکی از مشکلات ایرپادهای معمولی این است که فاقد سری سیلیکونی هستند. در نتیجه بر روی تمام گوش‌ها به خوبی قرار نمی‌گیرند. اگر اندازه ایرپاد مناسب نباشد، به راحتی از گوش شما بیرون می‌افتد. ایرپاد پرو با طراحی داخل کانال و سری‌های سیلیکونی قابل تعویض در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ (نسل دوم ایرپاد پرو حتی یک سایز بسیار کوچک هم دارد) این مشکل را حل کرده است.

قابلیت Ear Tip Fit یکی از ترفندهای ایرپاد پرو بسیار جذاب است. ایرپاد پرو به‌طور پیش فرض با سری‌های سایز متوسط عرضه می‌شود، اما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را با سایزهای دیگر تعویض کنید. برای اینکه بفهمید کدام یک از سه سایز ایرتیپ بهترین صدا و کیپ‌شدگی را دارد، تست Ear Tip Fit را انجام دهید. برای این کار، هر دو ایرپاد را داخل گوش‌های خود بگذارید. سپس به بخش تنظیمات آیفون > بلوتوث بروید و بر روی آیکون Info مربوط به ایرپاد پرو خود ضربه بزنید. گزینه Ear Tip Fit Test را انتخاب و گزینه Continue و Play را انتخاب کنید. حال یک قطعه موسیقی کوتاه پخش می‌شود. پس از آن، برنامه کیپ‌شدگی ایرتیپ‌های فعلی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

ترفندهای ایرپاد پرو
Ear Tip Fit Test

 

تغییر نام ایرپاد پرو در آیفون

یکی از ترفندهای ایرپاد پرو ویژگی تغییر نام آن در آیفون است. با تغییر نام ایرپاد می‌توانید راحت‌تر آن را از سایر دستگاه‌های بلوتوثی تشخیص دهید. برای تغییر نام ایرپاد پرو مطمئن شوید که هدفون‌ها در گوش‌های شما قرار دارد. به بخش تنظیمات > بلوتوث در آیفون خود بروید. بر روی آیکون Info مربوط به ایرپاد ضربه زده و انگشت خود را بر روی نام فعلی نگه دارید. حال می‌توانید نام موجود را ویرایش یا یک نام جدید انتخاب کنید.

 

ترفندهای ایرپاد پرو
تغییر نام ایرپاد پرو در آیفون

 

کنترل موسیقی با فشردن ساقه ایرپاد پرو

می‌توانید با اعمال فشار بر روی ساقه ایرپاد پرو چپ یا راست، پخش موسیقی را کنترل نمایید. برای این کار، ساقه را با انگشت شست و اشاره لمس کنید تا صدای کلیک ملایمی بشنوید. با یک بار لمس توقف/پخش، دو بار به آهنگ بعدی و سه بار به ابتدای آهنگ جاری یا آهنگ قبلی باز خواهید گشت.

 

قطع و وصل کردن میکروفون (Mute)

در حین مکالمه تلفنی با استفاده از ایرپاد پرو، می‌توانید از قابلیت جدید قطع و وصل کردن میکروفون (Mute) بهره‌مند شوید. برای تنظیم این قابلیت، به تنظیمات مربوط به ایرپاد پرو بروید. در بخش Call Controls، گزینه Mute & Unmute را انتخاب کرده و مشخص کنید که این قابلیت با یک بار یا دو بار لمس ساقه، کدام یک از گوشی‌ها فعال شود. از این پس برای قطع کردن میکروفون ایرپاد یک یا دو بار (با توجه به تنظیمات قبلی) بر روی ساقه ضربه بزنید. برای متصل کردن مجدد میکروفون، مجددا همین عمل را تکرار کنید.

 

صدای فضایی (Spatial Audio)

یکی از ترفندهای ایرپاد پرو Spatial Audio است که ردیابی سر و افکت‌های صدای فراگیر را به ویدیوهای پشتیبانی‌شده ارائه می‌دهد. به تنظیمات ایرپاد بروید و Personalize Spatial Audio را انتخاب کنید، سپس بر روی Continue ضربه بزنید. ایرپادها را از گوش خود درآورید (اگر در گوش دارید) و اجازه دهید تلفن شما صورت‌تان را اسکن کند. اکنون یک فایل صوتی یا تصویری پشتیبانی‌شده را پخش کنید تا Spatial Audio را در حال کار ببینید. اکنون باید با حرکت دادن سر، بدن یا آیفون خود، صدای فراگیر را بشنوید.

 

ترفندهای ایرپاد پرو
Spatial Audio

 

تشخیص مکالمه (Conversation Awareness)

با نسخه سیستم‌عامل iOS/iPadOS 17 یا بالاتر و نسل دوم ایرپاد پرو، می‌توانید ویژگی جدیدی به نام Conversational Awareness را امتحان کنید. این گزینه با تشخیص شروع صحبت کسی در کنار شما یا تماس تلفنی، هر صدای محتوای در حال پخش بر روی گوشی را کاهش می‌دهد. برای فعال کردن این قابلیت، به تنظیمات ایرپاد خود بروید و Conversation Awareness را روشن کنید. در این بخش همچنین می‌توانید قابلیت مشابه Personalize Volume را فعال نمایید.

 

ترفندهای ایرپاد پرو
Conversation Awareness

 

منبع: PC MAG

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *