بررسی ایرپاد پرو 2024 و قابلیت‌های جدید آن

بررسی ایرپاد پرو 2024

اپل در سال ۲۰۲۳ از نسل جدید ایرپاد پرو 2 با قابلیت شارژ MagSafe و درگاه USB-C رونمایی کرد. این محصول از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل قبلی با درگاه Lightning دارد و قیمت آن نیز تقریبا مشابه است. با این‌حال، ایرپاد پرو 2 تایپ C چند ویژگی جدید را به همراه دارد. در این فرصت قصد داریم به بررسی ایرپاد پرو 2024 بپردازیم.

 

 

بررسی ایرپاد پرو 2024
بررسی ایرپاد پرو 2024

 

بررسی ایرپاد پرو 2024

ایرپاد پرو 2 تایپ C، مقاومت بیشتری در برابر گرد و غبار، نسبت به نسل پیشین دارد. این ایرپاد دارای درجه حفاظت IP54 می‌باشد که در مقایسه با نسل قبل (IPX4) ارتقاء یافته است. دومین ویژگی، امکان شارژ ایرپاد با استفاده از درگاه USB-C آیفون ۱۵ می‌باشد. ایرپاد پرو 2، از قابلیت “Lossless Audio” با کیفیت ۲۰ بیت/ ۴۸ کیلوهرتز پشتیبانی می‌کند که با کاهش چشمگیر تاخیر همراه است. در بخش‌های بعدی به بررسی ایرپاد پرو 2024 در زمینه کیفیت صدا خواهیم پرداخت. نکته مهم این است که ایرپاد پرو 2 تایپ C فراتر از تغییر درگاه شارژ، پیشرفت‌های جزئی دیگری نیز ارائه می‌دهد.

 

شباهت‌ها

  • هر دو مدل از جدیدترین تراشه H2 اپل برای کیفیت صدای بهبود یافته، حذف نویز فعال (ANC) و حالت شفافیت پیشرفته استفاده می‌کنند.
  • عمر باتری مشابهی دارند، با 6 ساعت گوش دادن با ANC فعال و تا 30 ساعت با کیس شارژ.
  • از کنترل‌های لمسی یکسانی برای پخش، مدیریت تماس‌ها و تنظیم ANC استفاده می‌کنند.
  • هر دو مدل با دستگاه‌های Apple و Android سازگار هستند.

 

 

بررسی ایرپاد پرو 2024
ایرپاد پرو 2 تایپ C، مقاومت بیشتری در برابر گرد و غبار، نسبت به نسل پیشین دارد.

 

روی آوردن اپل به درگاه USB-C

اپل به تدریج در حال کنار گذاشتن درگاه و شارژ اختصاصی لایتنینگ در محصولات خود است. این حرکت با جایگزینی درگاه USB-C به جای لایتنینگ در مدل‌های جدید آیپد شروع شد و حالا مدل‌های آیفون ۱۵ نیز از این درگاه جدید بهره می‌برند. با بررسی ایرپاد پرو 2024 در ظاهر به نظر می‌رسد که به جز درگاه شارژ، هیچ چیز در ایرپادهای جدید تغییر نکرده است. شکل و فرم آن مشابه نسل قبل می‌باشد و با همان چهار سایز سری سیلیکونی (از جمله سایز خیلی کوچک) عرضه می‌شود.

باید بگوییم که ایرپاد پرو 2 جدید همان ویژگی‌های کارآمد همیشگی را برای کاربران اپل از جمله صدای فراگیر با ردیابی سر و قابلیت سوئیچ خودکار بین دستگاه‌های اپل در حساب کاربری iCloud (این قابلیت کمی بهبود یافته) ارائه می‌دهد. همچنین، عملکرد آن در زمینه حذف نویز و برقراری تماس صوتی همچنان عالی و بدون تغییر باقی مانده است. باتری ایرپاد پرو 2 مانند نسل قبل، تا ۶ ساعت با ANC روشن دوام می‌آورد. از مزایای استفاده از پورت تایپ C در ایرپاد پرو 2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توان: USB-C توان بیشتری را نسبت به Lightning ارائه دهد.
  • تطبیق پذیری: USB-C یک استاندارد جهانی است، به این معنی که با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و لوازم جانبی سازگار می‌باشد.
  • برگشت‌پذیری: کانکتورهای USB-C به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در هر دو جهت وصل کرد، که استفاده از آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.
  • دوام: کانکتورهای USB-C به‌طور کلی از کانکتورهای Lightning بادوام‌تر هستند.
  • آینده‌نگری: USB-C از طیف گسترده‌ای از پروتکل‌ها و استانداردهای آینده پشتیبانی می‌کند، در حالی که Lightning اینطور نیست. این به معنای آن است که دستگاه‌های دارای USB-C در آینده برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده خواهند بود.

 

بررسی ایرپاد پرو 2024
ایرپاد پرو 2 جدید همان ویژگی‌های کارآمد همیشگی را برای کاربران اپل ارائه می‌دهد.

 

بررسی ایرپاد پرو 2024 در زمینه کیفیت صدا

ایرپاد پرو 2024 با انتشار iOS 17 در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳، ویژگی‌های جدیدی دریافت کرد. از جمله به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای هر دو مدل ایرپاد پرو 2، می‌توان به صدای تطبیق‌پذیر، آگاهی از مکالمه و صدای شخصی‌سازی شده اشاره کرد. این‌ها قطعا پیشرفت‌های خوبی هستند که کارایی ایرپاد را ارتقا می‌بخشند، اما آیا ایرپاد پرو 2 تایپ C صدای بهتری نسبت به نسخه لایتنینگ قبلی دارد؟

تشخیص تفاوت در کیفیت صدا بین ایرپاد پرو 2 قدیمی و جدید برای یک شنونده معمولی دشوار است. هر دو آن‌ها با توجه به وزن کمی که دارند از صدای عالی برخوردار هستند، اما این دو ایرپاد دقیقا یکسان به نظر نمی‌رسند، ایرپاد پرو 2024 صدایی شفاف‌تر با بیس عمیق‌تری را ارائه می‌دهد. با این‌حال، این تفاوت‌ها جزئی هستند و ممکن است برای همه قابل شنیدن نباشند.

 

منبع: cnet

 

 

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *