مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2، کدام یک ارزش خرید دارد؟

مقایسه سرفیس پرو 9 مک بوک ایر M2

Surface Pro 9 و MacBook Air M2 دو دستگاه از دو دنیای متفاوت هستند که توسط شرکت‌های مایکروسافت و اپل ارائه شده‌اند. از این رو با بررسی و مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 قصد داریم دریابیم که کدام یک مناسب‌تر است. Microsoft Surface Pro 9 قویترین سرفیس یا به طور کلی قویترین تبلت ویندوزی است که تا به امروز به بازار معرفی شده است. این دستگاه برای هر نوع کاربری مناسب است و از پس آن برمی‌آید. Surface Pro 9 همانند نسل‌های پیشین از نوعی طراحی هیبریدی بهره می‌برد. این بدان معناست که با خرید کیبورد اختصاصی دستگاه علاوه بر تبلت از یک لپتاپ ویندوزی نیز برخوردار می‌شوید. این دستگاه دارای ابعاد جمع و جور با ضخامت کم و وزن سبک است که به همراه سیستم‌عامل ویندوز 11 عرضه می‌شود. اما کدام یک از این دو دستگاه ضخامت و وزن کمتری دارد؟ با مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 می‌خواهیم بفهمیم کدام یک از این دو دستگاه 13 اینچی ارزش خرید بیشتری دارد.

 

طراحی: سرفیس پرو 9 از قیمت، ضخامت و وزن کمتری برخوردار است.

ترجیح یک دستگاه به دستگاهی دیگر از روی ظاهر تنها یک مسئله‌ی ذهنیست. اما همیشه یکی از موثرترین پارامترها در انتخاب بوده است. از این رو در ادامه به مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 از نظر طراحی ظاهری می‌پردازیم تا در انتخاب درست کمکی کرده باشیم. با نگاهی سطحی می‌توان متوجه ضخامت بیشتر حاشیه‌ی Surface Pro 9 نسبت به MacBook Air M2 شد. اما ناگفته نماند که همانند سایر محصولات اپل MacBook Air M2 در قسمت بالای صفحه نمایش دارای ناچ برای قرار دادن دوربین سلفی و حسگر بیومتریک است. برای برخی افزاد بریدگی ناچ، از ضخامت حاشیه‌ی نمایشگر آزاردهنده‌تر است. این که کدام یک بهتر است امری کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به نظر خریدار دارد.

به طور کلی Surface Pro 9 از بدنه‌ای کوچکتر و با وزن کمتری بهره می‌برد. البته از آنجا که فاقد صفحه کلید است، کمتر بودن ضخامت و وزن آن امری کاملا منطقی به نظر می‌رسد. درست است که سرفیس از قیمت کمتری نسبت به مک بوک ایر برخوردار است اما برای داشتن صفحه کلید فیزیکی باید هزینه‌ای جداگانه برای خرید آن بپردازید. هر دو دستگاه از زبان طراحی ساده، مینیمالیستی و آینده نگرانه‌ای بهره می‌برند.

MacBook Air M2 در قسمت بالای صفحه نمایش دارای ناچ برای قرار دادن دوربین سلفی است.

 

مقایسه سرفیس پرو 9 مک بوک ایر M2

 

دیگر مشخصات ظاهری

برای مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 در زمینه‌ی پورت‌ها، باید بگوییم که هر دو دستگاه دارای پورت Thunderbolt 4 هستند. Surface Pro 9 دیگر از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. این در حالیست که MacBook Air M2 دارای پورت 3.5 میلی‌متری می‌باشد و قرار است این قابلیت در نسخه‌ی بعدی حذف گردد. با این تفاسیر اگر در زمینه‌ی رسانه‌های صوتی فعالیت می‌کنید نبود پورت 3.5 میلی‌متری می‌تواند شما را دچار مشکل کند. هر دو شرکت برای محصولات خود 4 رنگ متنوع را در نظر گرفته‌اند تا رضایت هر سلیقه‌ای را جلب کنند. البته برای مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 باید بگوییم رنگ‌های در نظر گرفته شده برای Surface Pro 9 در مقایسه با رنگ بندی کسل کننده MacBook Air M2 جذاب‌تر هستند.

رنگ‌های در نظر گرفته شده برای Surface Pro 9 در مقایسه با رنگ بندی کسل کننده MacBook Air M2 جذاب‌تر هستند.

 

مقایسه سرفیس پرو 9 مک بوک ایر M2

 

صفحه نمایش: مک بوک ایر M2 فاقد صفحه نمایش لمسی است

در این مرحله از مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 برنده‌ی بی چون و چرا در بخش نمایشگر سرفیس است. با اینکه مک بوک ایر حاشیه‌ی کمتری در اطراف نمایشگر خود دارد اما در برابر ویژگی‌های نمایشگر سرفیس حرفی برای گفتن ندارد. بزرگترین تفاوت میان نمایشگر این دو دستگاه پشتیبانی از قابلیت لمس است. با وجود اینکه بیشتر کاربران از قابلیت صفحه نمایش لمسی لپتاپ استفاده نمی‌کنند اما داشتن آن یک مزیت است. قطعا استفاده از صفحه نمایش لمسی استفاده از دستگاه را سهولت می‌بخشد.

علاوه بر این صفحه نمایش سرفیس از قلم مخصوص مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که اپل این قابلیت را از MacBook Air M2 حذف کرده است. MacBook Air M2 به نمایشگر 13.6 اینچ مجهز شده که در برابر نمایشگر 13 اینچی Surface Pro 9 بزرگتر است. اما صفحه نمایش سرفیس از وضوح و نرخ تازه سازی تصویر به مراتب بالاتری برخوردار است. برای مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2  باید بگوییم که صرف نظر از بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش مک بوک، نمایشگر سرفیس از هر لحاظ عملکرد بهتری دارد.

برنده‌ی بی چون و چرا در بخش نمایشگر سرفیس است.

 

مقایسه سرفیس پرو 9 مک بوک ایر M2

 

عملکرد: مشخصات فنی حرفه‌ای MacBook Air M2

یکی از مهم‌ترین پارامترها در هنگام خرید، مشخصات فنی و عملکرد دستگاه در پردازش داده‌ها است. یک دستگاه با عملکرد نامناسب علاوه بر این که از پس کارهای سنگین بر نمی‌آید، با اجرای کند نرم افزارها جز اتلاف وقت سودی ندارد. خبر خوب این است که هر دو دستگاه از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند و عملکرد بسیار خوبی دارند. اما با مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 مشخص خواهیم کرد که کدام یک قابلیت بیشتری دارد. MacBook Air M2 با حافظه حداکثری 2 ترابایت از نوع SSD ارائه می‌شود. این درحالیست که مایکروسافت برای سرفیس پرو 9 حافظه 1 ترابایت SSD را در نظر گرفته است. از این رو اگر به حافظه‌ی بیشتری برای نگهداری از فایل‌های حجیم مانند ویدئوهای رندر سه بعدی نیاز دارید مک بوک می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. در نسخه پایه هم مک بوک از حافظه 256 گیگابایت SSD و سرفیس از نصف آن یعنی 128 گیگابایت بهره می‌برند.

 

مقایسه سرفیس پرو 9 مک بوک ایر M2

 

هر دور دستگاه به رم 8 گیگابایت مجهز شده‌اند که مک بوک ایر تا 24 گیگابایت و سرفیس تا 32 گیگابایت قابل ارتقا است. مک بوک ایر M2 به تراشه قدرتمند و انحصاری اپل مجهز شده که در مقایسه با پردازنده Intel Core i7 سرفیس عملکرد بهتری دارد. همچنین مصرف انرژی پردازنده M2 موجب افزایش طول عمر باتری دستگاه می‌شود. از سوی دیگر نمایشگر لمسی می‌تواند در انجام امور بسیار مفید واقع شود. به عنوان مثال برای امور گرافیکی قلم سرفیس و نمایشگر لمسی می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد. مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 کاملا به نیاز کاربر بستگی دارد. هر کدام از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که نیازها و خواسته‌های مختلفی را برآورده می‌کنند.

مک بوک ایر M2 به تراشه قدرتمند M2 مجهز شده که در مقایسه با پردازنده Intel Core i7 سرفیس عملکرد بهتری دارد.

 

مقایسه سرفیس پرو 9 مک بوک ایر M2

 

کلام آخر: قیمت و نیاز مخاطبان

مایکروسافت سرفیس پرو 9 و اپل مک بوک ایر M2 دو دستگاه از دو دنیای متفاوت هستند. سرفیس یک لپ تاپ لمسی هیبریدی است که به عنوان یک تبلت بسیار قدرتمند نیز کاربرد دارد. اگر به کیفیت تصویر و وزن دستگاه اهمیت می‌دهید سرفیس پرو 9 انتخاب به مراتب بهتری است. از طرف دیگر MacBook Air M2 از مشخصات فنی بهتری برخوردار است و عمر باتری بیشتری دارد. علاوه بر موارد گفته شده مک بوک به یک صفحه کلید با کیفیت مجهز شده است. اما سرفیس فاقد صفحه کلید است و باید جداگانه خریداری گردد.

برای مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 از لحاظ قیمتی باید بگوییم که سرفیس قیمت کمتری نسبت به مک بوک دارد. اما از آنجا که صفحه کلید جداگانه به فروش می‌رسد می‌توان گفت که قیمت یکسانی دارند. برای مقایسه سرفیس پرو 9 با مک بوک ایر M2 از نظر نرم افزاری Surface Pro 9 به همراه ویندوز 11 ارائه می‌شود. این در حالیست که MacBook Air M2 از سیستم عامل macOS Ventura پشتیبانی می‌کند. اگر گوشی شما دارای سیستم عامل iOS است به طبع با MacBook Air M2 سازگاری بیشتری دارد. از سوی دیگر گوشی‌های اندرویدی با ویندوز 11 سرفیس بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *