بررسی سرفیس لپ تاپ 5 – محصول جدید مایکروسافت

بررسی سرفیس لپ تاپ 5

سرفیس لپ تاپ در نسل پنجم خود، تغییر ظاهری با نسل قدیمی خود نداشت. البته نیازی هم به تغییر نداشت. چون این لپ تاپ هنوز هم یک لپ تاپ شیک و مدرن است. طبق آمارگیری مایکروسافت از مشتریانش شکایت زیادی از ظاهر سرفیس لپ تاپ 5 نداشته اند و اکثر مشتریان از ظاهر این دستگاه رضایت دارند. با توجه به لپ تاپ های موجود در بازار، سرفیس لپ تاپ 5 یکی از بهترین لپ تاپ هایی که در حال حاضر می‌توانید تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سرفیس لپ تاپ 5 بپردازیم. پس با آرتل همراه باشید.

 

مشخصات سرفیس لپ تاپ 5

مایکروسافت در سال گذشته تصمیم به طراحی مجدد سرفیس لپ تاپ داشت. مایکروسافت در نسل پنجم خود، پنج سال بعد از عرضه اولیه این دستگاه، به دنبال ظاهری جدید است. از نظر بعضی از افراد متخصص اگر کمپانی مایکروسافت صفحه نمایش با ابعاد 3:2 و حاشیه های متقارن اطراف صفحه را جایگزین می کرد بسیار بهتر بود زیرا این ظاهری است که هیچ لپ تاپ دیگری آن را کپی نکرده است.

اگر مایکروسافت در محصول جدید خود وضوح تصویر برداری وبکم این دستگاه را بهتر کرده بود، می توانستیم قاب ضخیم بالای دستگاه را در نظر نگیریم. اما متاسفانه وضوح تصویر برداری وب کم این دستگاه مثل قبل 720p است. با این که فضای زیادی برای جایگزین کردن دوربین بهتری وجود داشت.

با این وجود وب کم سرفیس لپتاپ 5 وب کم ناامید کننده ای نیست. همچنین مایکروسافت برای بهبود کیفیت نسبت به مدل سال گذشته، تغییراتی در نرم افزار انجام داده است. اما چیزی که این دوربین واقعا به آن نیاز دارد وضوح بالاتر است.

 

بررسی سرفیس لپ تاپ 5

 

سرفیس لپ تاپ 5 از لحاظ حمل و نقل دیگر در جایگاه اول مایکروسافت نیست!

قابل حمل بودن موضوع دیگری است که طراحی سرفیس لپ تاپ همیشه در آن برتر بوده است، اما دیگر برجسته نیست. مدل 13.5 اینچی 0.57 اینچ ضخامت دارد و مدل 15 اینچی فقط 0.01 اینچ ضخامت دارد. این بسیار کوچک است، اما در دنیایی که مک بوک ایر M2 0.44 اینچی وجود دارد، سرفیس لپ تاپ 5 دیگر در جایگاه اول قرار ندارد.

 

 

کمپانی مایکروسافت برای اولین بار در اوایل امسال سرفیس لپ تاپ Go2 را به رنگ سبز در بازار عرضه کرده است، که جدید ترین طراحی این کمپانی است. رنگ مشکی و شنی همچنین برای نسخه‌های فلزی و همچنین مدل Platinum Alcantara عرضه می‌شوند.

می خواهیم در مورد پیکربندی پایه صحبت کنیم، مقیاس قیمت در اینجا نیز کمی غیر قابل لمس است. سرفیس لپ تاپ با Core i5، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی – با قیمت 1000 دلار عرضه می شود. این دستگاه در مقایسه با MacBook Air M1 و با قیمت فعلی Dell XPS 13)) برابری می کند. با این حال متأسفانه، دستگاه های سفارشی‌ محدود و گران هستند. حافظه داخلی بزرگتری مانند 1 یا 2 ترابایت وجود ندارد.

مایکروسافت همچنان تمایل دارد حافظه و فضای ذخیره سازی دستگاه های خود را ارتقا دهد. و 300 دلار دریافت می کند تا فضای ذخیره سازی دستگاه را از 8 گیگابایت رم به 16 گیگابایت برساند.

 

فرصت های از دست رفته زیاد

در دنیای تکنولوژی و فناوری، حرکت نکردن به سمت جلو، به منظور ایستادن کامل است. البته این ریسکی است که مایکروسافت در رابطه با سرفیس لپ تاپ 5 پذیرفته است.

صفحه نمایش این دستگاه نسبت به نسخه های قبلی سرفیس لپ تاپ تغییری نکرده است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از عناصر طراحی شیک و تازه دستگاه های Surface جدید، خود را نشان ندهند. (Surface Laptop Studio) از سال گذشته دارای صفحه نمایشی با لبه های مدرن و گرد است و همچنین صفحه نمایش آن می تواند تا 120 هرتز ارتقا پیدا کند. البته، این محصول گران‌تر است.

و سپس به سراغ پردازنده ها می رویم . AMD سال گذشته در سرفیس لپ تاپ 4 معرفی شد که عملکرد چند هسته ای و عمر باتری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

 

بررسی سرفیس لپ تاپ 5

 

سرفیس لپ تاپ 5 ، مدل 13.5 اینچی از نظر عملکرد در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرد، دقیقاً همانند دستگاه Dell XPS 13 9315، که یکی از ضعیف‌ترین لپ تاپ‌های نسل دوازدهم اینتل است. نسخه Core i5 سرفیس لپ تاپ 5 ، 13.5 اینچی از نظر عملکرد بسیار به XPS 13 نزدیک باشد.

اما متاسفانه قسمت غم انگیز اینجاست که لپ تاپ سرفیس 4 در عملکرد چند هسته‌ای می تواند سرفیس لپ تاپ 5، نسخه Core i7 را شکست ‌دهد. هر مدلی که از لحاظ عملکرد هسته ای جدید تر باشد برنده است، اما در برخی از آزمایش‌های واقعی سرفیس لپ تاپ 4 سریع‌تر از سرفیس لپ تاپ 5 عمل می کند.

 

بررسی سرفیس لپ تاپ 5

 

این پایان دنیا نیست و به این معنی نیست که سرفیس لپ تاپ 5 لزوما عملکرد ضعیفی دارد. سرفیس لپ تاپ هرگز عملکرد شناخته شده ای نداشته است. اما سرفیس لپ تاپ 4 مسیر زیادی برای تغیر این تصور پیش برد که البته لپ تاپ سرفیس 5 این روند را برمی‌گرداند.

سرفیس لپ تاپ 4 با استفاده از پردازنده های AMD عمر باتری خود را افزایش داد. سرفیس لپ تاپ 5 به اندازه کافی خوب است و در وبگردی سبک حدود 10 ساعت و نیم دوام می آورد. البته این دستگاه هنوز چند ساعت از سرفیس لپ تاپ 4 عقب‌تر است، و در دوره‌ای که مک‌بوک‌های سیلیکونی اپل از نظر عمر باتری اینقدر برجسته هستند، کاش مایکروسافت نسخه AMD را نگه می‌داشت.

 

نتیجه گیری

می شود گفت سرفیس لپ تاپ 5 کمی ناامید کننده است و انتظاری که طرفداران آن از محصول جدید مایروسافت داشته اند را براورده نکرده است. با این وجود صفحه کلید این دستگاه عالی است، تنوع پورتی این دستگاه چیزی است که بلاخره نیاز کاربر را رفع می کند. و نمایشگر 3:2، که کار کردن روی آن بسیار لذت بخش است.

 

بررسی سرفیس لپ تاپ 5

 

اما به عنوان یک لپ تاپ که در سال 2022 با این قیمت عرضه شد، انتظار بیشتری می رفت .M1 MacBook Air با وجود اینکه لپ تاپ سریع‌تر و بادوام‌تری است، ارزان‌تر به فروش می‌رسد. و لپ تاپ هایی مثل Dell XPS 13 یا HP Envy x360 13 وجود دارند که هر دو ارزان تر هستند و گزینه های مقرون به صرفه تری را ارائه می دهند.

اگر مایکروسافت یک مدل با پردازنده های AMD در خط تولید داشت، ممکن بود سرفیس لپ تاپ 5 را کمی رقابتی تر می کرد. اما با این وجود، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که سرفیس لپ تاپ 5 احساس ‌کند چند سال از عمرش گذشته است – زیرا از بسیاری جهات اینطور است.

نادیا زارعی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *