ریکاوری کردن ویندوز 11 سرفیس

اگر ویندوز ۱۱ سرفیس شما کند شده یا با مشکلات عجیب و قریب در آن درگیر هستید می‌توانید به‌وسیله عملیات ریکاوری ویندوز 11 سرفیس  از شر ارورها و مشکلات خلاص شوید.  به‌وسیله این ویژگی سرفیس شما می‌تواند تنظیمات اصلی خود همچون آپدیت‌ها، درایورها، نرم‌افزارها و بسیاری از موارد دیگر را به نقطه اولیه بازگرداند. اما این امر نیازمند داشتن یک نقطه بازگشت است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

همان‌طور که می‌دانید ویژگی “Recovery” از ویندوز ۱۰ سرفیس در دسترس بوده و راه خود را به ویندوز 11 نیز باز کرده است. این ویژگی به طور کلی به شما امکان نصب دوباره ویندوز یا ریکاوری ویندوز 11 سرفیس با استفاده از چندین روش را می‌دهد. در کنار ریست کردن ویندوز 11 سرفیس به عنوان آخرین راه حل، می‌توانید با پیش‌بینی و ایجاد یک نقطه بازگشت از ویژگی ریکاوری این سیستم عامل محبوب در سرفیس خود استفاده نمایید.

 

ریکاوری ویندوز 11 سرفیس

 قطعاً از دست دادن فایل‌های درون Surface برای شما خوشایند نخواهد بود. با استفاده از ریکاوری ویندوز 11 سرفیس می‌توانید شانس خود را برای بازیابی سلامت سرفیس و فایل‌های خود امتحان کنید. اما در صورتی که در پایان این پروسه با خطا مواجه شدید به احتمال زیاد نیاز به تعویض ویندوز به صورت کامل یا همان ریست کردن ویندوز 11 سرفیس خواهید داشت.

 

در مرحله اول Settings را باز کنید، بر روی System کلیک نمایید. گزینه Recovery در سمت راست انتخاب نمایید. در برگه باز شده بخش “Recovery options” و سپس  از قسمت “Reset this PC” روی دکمه Reset PC کلیک نمایید. حال روی گزینه Keep my files کلیک کنید. گزینه ریست ویندوز ۱۱ را انتخاب کنید. در این مرحله چند گزینه برای شما به نمایش در خواهد آمد.

Cloud download: آخرین نسخه سیستم عامل را از Cloud دانلود کرده و ویندوز ۱۱ را مجدداً نصب می‌کند. البته برای استفاده از این ویژگی نیاز به نسخه اورجینال ویندوز خواهید داشت.

Local reinstall: از فایل‌های موجود برای بازیابی و نصب مجدد سیستم عامل استفاده می‌کند. سرفیس به صورت خودکار فایل‌های ریکاوری را ذخیره می‌کند اما اگر از زمان نصب ویندوز شما زمان زیادی گذشته است امکان آسیب رسیدن به این فایل‌ها نیز وجود خواهد داشت.

 

 

آپدیت ناقص سیستم عامل

گاهی پیش خواهد آمد که پس از آپدیت کردن سیستم عامل Surface  مشکلاتی برای سرفیس شما ایجاد شود. در این صورت می‌توانید به‌وسیله ریکاوری ویندوز 11 سرفیس به نسخه پیشین ویندوز بازگردید و تا زمان برطرف شدن مشکلات توسط مایکروسافت منتظر بمانید. برای استفاده از این ویژگی پس از باز کردن Setting مسیر System>Recovery را دنبال کنید.  البته لازم به ذکر است که اگر زمان زیادی از آخرین آپدیت شما گذشته باشد امکان Downgrade کردن برای شما وجود نخواهد داشت.

 

سخن پایانی

همچون هر دستگاه دیگری Surface نیز می تواند به دلایل مختلف دچار مشکل شود. در بسیاری از مواقع این مشکل با حذف فایل مخرب یا به سادگی یک ری استارت کردن برطرف خواهد شد. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید سرفیس خود را دوباره راه اندازی کنید، دانستن نحوه ریست کردن سرفیس قطعا می تواند شما را از هزینه تعمیر جداگانه نجات دهد.

همچنین جهت نصب ویندوز روی سرفیس می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

 

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *