ویندوز 11 معرفی شد؛ نقد و بررسی سیستم عامل جدید مایکروسافت

معرفی ویندوز 11

 معرفی ویندوز 11

از زمانی که رایانه های شخصی نقش اساسی تری در زندگی روزمره ما ایفا می کنند، ویندوز 11 طوری طراحی شده است که شما را به چیزی که دوست دارید نزدیک می کند. در ادامه با آرتل همراه شوید تا به بررسی این سیستم عامل محبوب بپردازیم:

سال هاست که ویندوز برای نوآوری در جهان وجود دارد. در واقع ویندوز ستون اصلی کسب و کارهای جهانی است و استارت‌آپ‌هایی با نام های نا آشنا توسط ویندوز به نام‌های معروف تبدیل شده‌اند. وب در ویندوز متولد شد و رشد کرد. بسیاری از ما اولین ایمیل خود را در ویندوز ساختیم، اولین بازی رایانه شخصی خود را بازی کردیم و اولین خط کدهای خود را خلق کردیم. ویندوز مکانی است که مردم برای ایجاد، اتصال، یادگیری و دستیابی به آن می روند، پلتفرمی که امروزه بیش از یک میلیارد نفر به آن اتکا کرده اند.

مسئولیت طراحی ویندوز 11 برای بسیاری از افراد، مسئولیتی بود که ما از آن را ساده نگذشتیم. 18 ماه گذشته تغییری باورنکردنی در نحوه استفاده ما از رایانه های شخصی ایجاد شد. ما از نصب رایانه شخصی در زندگی خودمان به تلاش برای جا دادن تمام زندگی خودمان در رایانه شخصی رسیدیم. دستگاه‌های ما فقط برای جلسات، کلاس‌ها و انجام کارها نبودند، همچنین فقط مکانی برای بازی کردن با دوستان هم نبود، یا نمایش‌های مورد علاقه‌مان را فقط تماشا کنیم و شاید مهم‌تر از همه، با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. در فرآیند پیش رو ساخت ویندوز 11، ما خودمان را در حال بازآفرینی کارهایی از جمله صحبت کردن، تمرینات، ساعات شاد و جشن‌های تعطیلات به صورت دیجیتالی یافتیم.

چیزی که بسیار نیرومند بود تغییر در رایانه شخصی بود که ما دیدیم و احساس کردیم، از چیزی عملی و کاربردی به چیزی شخصی و احساسی رسیدیم. این ویژگی ها هنگام ساختن ویندوز 11 همان چیزهایی بودند که الهام بخش ما شد. برای ساختن مکانی که احساس آشنایی داشته باشید، جایی که بتوانید در آن خلق کنید، یاد بگیرید، بازی کنید و مهم تر از همه این ها، به روش های نوین در ویندوز 11 ارتباط برقرار کنید.

امروز، من هیجان زده هستم که ویندوز 11 را به شما معرفی کنم، ویندوزی که شما را به آنچه عاشقش هستید نزدیکتر می کند.

معرفی ویندوز 11

 طراحی مجدد برای سودمندی، ابتکار و سادگی در رابط کاربری

 ما در این میان طراحی و تجربه کاربری را در ویندوز 11 ساده کرده ایم تا دسترسی شما را ارتقا دهیم و الهام بخش خلاقیت شما باشیم. از طرفی ویندوز 11 مدرن، تازه نفس، بدون نقص و در این حال زیبا است. از دکمه شروع جدید و نوار وظیفه گرفته تا هر صدا، فونت و نمادها، همه چیز جوری طراحی شده است، تا شما را تحت تاثیر قرار دهد و حس آرامش و راحتی را در شما ایجاد کند. ما در ویندوز 11 دکمه شروع Start)) را در مرکز قرار داده ایم و جستجوی سریع در این محیط که به آن نیاز دارید آسانتر شده است. شروع Start)) از سرویس ابری و مایکروسافت 365 استفاده می‌کند تا فایل‌های اخیر خود را بدون توجه به پلتفرم یا دستگاهی که قبلاً از آن‌ها را استفاده می‌کردید، حتی اگر در دستگاه Android یا iOS باشد، به شما نشان دهد.

در ویندوز 11 این امکان را دارید تا چندین پنجره و همچنین امکان اینکه برنامه‌ها را با هم ادغام کنید میسر شده است و کمکتان می کند، تا آنطور که می‌خواهید کار خودتان را انجام دهید. در ویندوز 11، ما به معرفی Snap Layouts، Snap Groups و Desktops می پردازیم تا راه توانمند تری را برای انجام چند کار ارائه دهیم و از کارهایی که باید انجام دهید آگاه شوید. تمام موارد ذکر شده ویژگی‌های جدیدی هستند که به کمک شما می آیند تا پنجره‌های خود را سازماندهی کنید و صفحه نمایش خود را بهینه کنید و بتوانید آنچه را که می‌خواهید در طرحی که از نظر دیداری واضح است، مشاهده کنید. همچنین می توانید برای هر بخش از زندگی خود دسکتاپ های جداگانه درست کنید و آنها را مطابق میل خود سفارشی کنید. فرض کنید یک دسکتاپ برای محل کار، بازی یا مدرسه داشته باشید.

ویندوز 11 تمام پیچیدگی ها را کاهش می دهد و آسودگی را برای شما به همراه خود می آورد.

معرفی ویندوز 11

یک راه سریعتر برای برقراری ارتباط با افرادی که به آنها توجه می کنید

یکی دیگر از بخش‌های مورد انتقاد، نزدیک‌تر کردن شما به چیزهایی است که علاقه دارید، همچنین نزدیک‌تر کردن شما به افرادی است که دوستشان دارید. 18 ماه گذشته ویندوز رفتار جدیدی را برای نحوه ایجاد ارتباطات قابل توجه با مردم به صورت دیجیتالی خلق کرد. حتی در مواقعی که ما شروعی دوباره به تعاملات حضوری بیشتری می کنیم، می خواهیم این راه را ادامه دهیم تا افراد بدون توجه به اینکه در کجا قرار دارند، به راحتی با یکدیگر نزدیک باشند و ما به دنبال این که دستگاه یا پلتفرمی که شما دارید مانع این رویداد باشد، نداریم.

بررسی ویندوز 11

ویندوز 11 ما را هیجان زده کرده است زیرا یکی از این قابلیت‌های جدید ویندوز 11 چت Chat است که به صورت پیش فرض در در نوار وظیفه در این سیستم عامل وجود دارد. اکنون می‌توانید بدون معتلی از طریق متن، چت، صدا یا ویدیو با همه مخاطبین شخصی خود در هر جاییکه قرار دارید، بدون در نظر گرفتن به پلتفرم یا دستگاهی که روی آن می باشید مانند ویندوز، اندروید یا iOS متصل شوید و با آنها در تماس باشید. همچنین اگر شخصی که در طرف دیگر به او متصل هستید، برنامه Teams را دانلود نکرده باشد، می‌توانید از طریق پیامک دو طرفه با او ارتباط برقرار کنید.

ویندوز 11 همچنین راه ساده تری برای ارتباط با دوستان و خانواده از طریق Teams در اختیارتان قرار می دهد و به شما این امکان بی صدا و با صدا بودن محیط را می دهد یا می توانید بی درنگ از نوار وظیفه شروع به معرفی خود کنید.

 

ارائه بهترین راندمان تاکنون برای بازی در رایانه شخصی

در جریان معرفی ویندوز ۱۱،‌ مایکروسافت از امکانات جدید این سیستم عامل برای گیمرها ساخته شده است، رونمایی کرد. بازی همیشه در مورد ویندوز نقش بنیادی داشته است.

امروزه صدها میلیون نفر در سراسر جهان با ویندوز بازی می کنند و از طریق بازی لذت و ارتباط با دوستان خود را جستجو می کنند. ویندوز 11 پتانسیل کامل سخت افزار سیستم شما را به کار می گیرد و از جدیدترین فناوری های بازی برای شما به انجام می دهد. مانند: DirectX 12 Ultimate، که می تواند گرافیک های نفس گیر را با نرخ فریم بالا در اختیارتان قرار دهد. DirectStorage برای زمان بارگذاری سریعتر و دنیای بازی با جزئیات فراوان و HDR خودکار برای طیف گسترده تر و واضح تر از رنگ ها برای یک تجربه دیداری واقعاً مجذوب کننده. هیچ چیزی در تعهد ما با سازگاری سخت افزار تغییر نکرده است. ویندوز 11 از لوازم جانبی بازی رایانه شخصی و لوازم جانبی مورد علاقه شما پشتیبانی می کند. Xbox Game Pass برای رایانه شخصی یا Ultimate، گیمرها به بیش از 100 بازی رایانه شخصی با کیفیت بالا با بازی‌های جدید که همیشه ارائه می‌شوند، دسترسی دارند و می توانند افرادی را برای بازی در یک کامپیوتر یا کنسول جستجو کنند.

 

جستجوی سریعتر اطلاعات که برایتان مهم است

ویندوز 11 شما را به اخبار و اطلاعاتی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید سریع تر نزدیک‌ می‌کند. یک فید شخصی‌سازی‌شده جدید که با هوش مصنوعی و بهترین عملکرد مرورگر در کلاس Microsoft Edge ارائه می‌شود. حتی زمانی که در بیشترین مرکز توجه و خلاقیت خود هستیم، هنوز به استراحت نیاز داریم. امروزه بارها گوشی های خود را برای بررسی اخبار، آب و هوا یا اعلان ها برمی داریم. اکنون، نمای مشابهی را می‌توانید بی درنگ از دسکتاپ خود باز کنید. وقتی فید شخصیتان را باز می‌کنید، مانند یک صفحه شیشه‌ای روی صفحه‌تان سر می خورید تا اختلالی در کاری که انجام می‌دهید نداشته باشید. برای سازندگان و ناشران، ویجت‌ها همچنین دسته جدیدی را در ویندوز باز می‌کنند تا محتوای شخصی‌سازی شده را ارائه دهند. آرزوی ما ایجاد یک راه پر جنب و جوش برای برندهای جهانی و سازندگان محلی است، در راهی که هم مصرف کنندگان و هم سازندگان بتوانند از آن بهره ببرند.

 

فروشگاه جدید مایکروسافت که در آن برنامه ها و سرگرمی های مورد علاقه شما با هم ارائه  می شوند

فروشگاه جدید مایکروسافت جای مورد اعتماد شما برای برنامه ها و محتوا، برای دیدن، خلق کردن، بازی کردن، کار کردن و یادگیری است. بازسازی شده تا با سرعت و با طراحی کاملاً جدید که زیبا و ساده است، مورد استفاده قرار گیرد. ما نه تنها برنامه‌های بیشتری را نسبت به قبل برای شما قرار می دهیم، بلکه جستجو و کشف همه محتوا و برنامه‌ها، بازی‌ها، نمایش‌ها، فیلم‌ها را با داستان‌ها و مجموعه‌های انتخاب‌شده آسوده تر می‌کنیم. ما مشتاق هستیم به زودی از برنامه های پیشرو اول و سوم شخص مانند Microsoft Teams، Visual Studio، Disney+، Adobe Creative Cloud، Zoom و Canva در فروشگاه مایکروسافت استقبال کنیم، که همگی تجربیات باورنکردنی برای سرگرم کردن، الهام بخشیدن و ارتباط شما را ارائه می دهند. خیالتان راحت است وقتی برنامه‌ای را از فروشگاه دانلود می‌کنید چون می‌دانید برای امنیت و ایمنی خانواده آزمایش شده است.

ما برای اولین بار برنامه های اندروید را به ویندوز می آوریم و این را اعلام می کنیم. از اواخر سال جاری، مردم می‌توانند برنامه‌های اندروید را در فروشگاه مایکروسافت جستجو کرده و از طریق فروشگاه Appstore آمازون دانلود کنند. فرض کنید ویدیویی را از TikTok ضبط کرده و پست کنید یا از Khan Academy Kids برای یادگیری مجازی به طورمستقیم از رایانه شخصی خود استفاده کنید. در ماه های آینده چیزهای بیشتری درباره این تجربه به اشتراک خواهیم گذاشت. ما مشتاق هستیم تا همکاری لازم را با آمازون و اینتل با استفاده از فناوری Intel Bridge داشته باشیم.

 

بهترین زمان برای خرید رایانه شخصی

از روز اول توسعه ویندوز 11، ما از نزدیک با شرکای سخت افزاری برای ترکیب یکپارچه بی حد و مرز در نرم افزار و سخت افزار همکاری کرده ایم. مهندسی مشترک که با نوآوری در سیلیکون آغاز شد. از AMD و گرافیک باورنکردنی ارائه شده توسط پردازنده‌های رایزن گرفته تا عملکرد باورنکردنی نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های Evo، تا قدرت هوش مصنوعی کوالکام، پشتیبانی از 5G و Arm، نوآوری شرکای سیلیکونی ما بهترین های ویندوز 11 را با بزرگترین اکوسیستم سخت افزاری در جهان در یک جا جمع می کند.

ما با Dell، HP، Lenovo، Samsung، Surface و دیگران همکاری داشته ایم تا مطمئن شویم اکثر رایانه‌های شخصی که می‌توانید امروز بخرید در انواع فاکتورهای شکلی و قیمتی، برای ویندوز 11 آماده باشند. ما با هم، ویندوز 11 را طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که نه تنها از نظر سرعت و کارایی بهینه‌سازی شده باشد، بلکه از تجربه‌های بهبود یافته خود که در لمس و صدا بدست آوردیم نیز سودمند شویم.

هنگامی که از ویندوز 11 بر روی تبلت بدون صفحه کلید استفاده می کنید، تجربه لمس کردن را بهبود داده ایم، فضای بیشتری بین نمادها در نوار وظیفه ایجاد شده است، هدف های لمسی بزرگتر و نشانه های دیداری ظریف را اضافه کرده ایم تا تغییر اندازه و جابجایی پنجره ها ساده تر باشد. اضافه کردن ژست ها ما همچنین به بخش لمسی امکان می‌دهیم تا استفاده از قلم شما را حتی جذاب‌تر کند. ما همچنین این امکان را یجاد کرده ایم تا استفاده از قلم برای شما جذاب‌تر باشد از طرف دیگر در این قسمت به شما این امکان را می‌دهد که هنگام کلیک کردن، ویرایش یا ترسیم ارتعاشاتی را بشنوید و احساس کنید. در انتها، ما پیشرفت هایی را در تایپ صوتی ارائه داشته ایم. ویندوز 11 در تشخیص آنچه شما می گویید باورنکردنی عمل می کند. می تواند به طور خودکار برای شما علامت گذاری کند و با دستورات صوتی همراه است. این یک ویژگی فوق العاده برای زمانی است که می خواهید از تایپ کردن فاصله بگیرید و به جای آن ایده های خود را باز گو کنید.

ویندوز 11 از طریق یک ارتقاء رایگان برای رایانه های شخصی ویندوز 10 واجد شرایط و در رایانه های شخصی جدید از تعطیلات امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. برای بررسی اینکه آیا رایانه شخصی ویندوز 10 فعلی شما واجد شرایط ارتقاء رایگان به ویندوز 11 است، از Windows.com دیدن کنید تا برنامه PC Health Check را دانلود کنید. ما همچنین با شرکای خرده‌فروشی خود کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که رایانه‌های شخصی ویندوز 10 که امروز می‌خرید برای ارتقاء به ویندوز 11 آماده هستند. ارتقاء رایگان برای رایانه‌های شخصی ویندوز 10 واجد شرایط در تعطیلات امسال آغاز خواهد شد و تا سال 2022 ادامه خواهد یافت. هفته آینده، ما شروع به اشتراک گذاری نسخه اولیه ویندوز 11 با برنامه Windows Insider می کنیم. این یک جامعه پرشور از طرفداران ویندوز است که بازخورد آنها برای ما بسیار مهم است. 

 

این تازه شروع کار است

ویندوز چیزی بیش از یک سیستم عامل است. این محصولی است که در زندگی و کار ما تنیده شده است. ویندوز 11 جایی است که به وسیله آن با مردم ارتباط برقرار می کنیم، جایی است که یاد می گیریم، کار می کنیم و بازی می کنیم. با گذشت زمان ویندوز با ما آشنا و سازگار شده است. ما امیدواریم که ویندوز 11 همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید و به اندازه ای که برای ما مفید بود برای شما نیز مفید باشد.

 

منبع: blogs.windows.com

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *