نحوه صحیح شارژ کردن آیفون و افزایش طول عمر باتری آیفون، مک بوک، آیپد و …

نحوه صحیح شارژ کردن آیفون

چگونه طول عمر باتری آیفون، مک بوک، آیپد و … اپل را افزایش دهیم؟

ممکن است برای بسیاری از کاربران محصولات اپل این سئوال پیش آمده باشد که برای افزایش طول عمر چه کار هایی باید انجام بدهند؟ یا نحوه صحیح شارژ کردن باتری آیفون و دیگر محصولات اپل چیست؟

در ادامه با آرتل همراه شوید:

” عمر باتری ” مدت زمانی است که دستگاه شما بدون نیاز به شارژر کار می کند.

” طول عمر باتری ” مدت زمانی است که دستگاه شما تا هنگام نیاز تعویض باتری کار می کند.

نکات کلی عملکرد دستگاه:

دستگاهتان را به روز رسانی کنید!

شرکت اپل در هر به روز رسانی که برای سیستم عامل محصولاتش ارائه می دهد سعی بر این دارد که میزان انرژی زیادی را صرفه جویی کند از این رو هر به روز رسانی شامل فناوری های پیشرفته صرفه جویی در انرژی است، بنابراین مطمئن شوید از اخرین نسخه iOS , macOS , watchOS استفاده می کند.

دستگاهتان را از محیط هایی با دمای بالا دور کنید.

دستگاه شما طوری طراحی شده است که در طیف گسترده ای از دمای محیط 16 تا 22 درجه سانتی گراد با عنوان دمای ایده آل، به خوبی عمل می کند. بسیار مهم است که دستگاهتان را در معرض دمای محیط بالاتر از 35 درجه سانتی گراد قرار ندهید که می تواند به طور دائمی به باتری دستگاه آسیب برساند. توجه کنید که شارژ کردن دستگاه در دمای محیطی بالا می تواند به آن آسیب زیادی برساند.

همچنین هنگام استفاده از دستگاه خود در محیط بسیار سرد ممکن است متوجه کاهش عمر باتری خود شوید اما این شرایط موقتی است، هنگامی که دمای باتری به محدوده عملکرد معمولی خود برگردد عملکرد آن نیز به حالت عادی باز می گردد.

محدوده دمایی مناسب iPhone , iPad , iPod , Apple watch  و MacBook

بازه دمایی متعادل برای محصولات اپل! نحوه صحیح شارژ کردن آیفون

لوازم جانبی های اضافی مانند قاب را از آن جدا کنید:

شارژ دستگاه در مواردی خاص ممکن است گرمای اضافی ایجاد کند که می تواند بر ظرفیت باتری دستگاه تاثیر بگذارد، اگر متوجه شدید که دستگاه شما هنگام شارژ شدن داغ می شود، ابتدا آن را از قاب جدا کنید.

در صورت تمایل به افزایش طول عمر باتری دستگاهتان را نیمه شارژ نگه دارید.

اگر می خواهید دستگاهتان در دراز مدت عملکرد خوبی داشته باشد دو عامل اصلی بر سلامت کلی باتری شما تاثیر می گذارد.

1- دمای محیط 2- به جایی قرار دادن دستگاه در حالت Sleep آن را خاموش کنید، و هرچه میزان شارژ در هنگام خاموش کردن دستگاه بیشتر باشد بهتر است.

باتری دستگاه خود را به طور کامل شارژ یا تخلیه نکنید، آن را تا حدود 50 درصد شارژ کنید. اگر باتری دستگاهی را کامل تخلیه کنید باتری ممکن است به حالت تخلیه عمیق برود که باعث می شود نتواند شارژ را نگه دارد، برعکس اگر آن را برای مدت طولانی شارژ کامل نگه دارید ممکن است باتری مقداری از ظرفیت خود را از دست بدهد و منجر به کوتاه شدن عمر باتری شود.

* برای جلوگیری از استفاده بیشتر از باتری دستگاه را خاموش کنید

* دستگاه خود را در محیط خنک و عاری از رطوبت که کمتر از 32 درجه سانتی گراد است قرار دهید.

نحوه فعال کردن ویژگی Low power mode :

Low power mode که با iOS 9 معرفی شد راهی آسان برای افزایش عمر باتری آیفون و یکی از راه ها برای نحوه صحیح شارژ کردن آیفون و دیگر محصولات اپل که دارای این ویژگی می باشند است. آیفون شما هنگامی که میزان باتری شما به 20 درصد یا 10 درصد کاهش می یابد، دستگاهتان پیغام می دهد و به شما امکان می دهد حالت Low power mode را با یک ضربه فعال کنید! و یا می توانید با رفتن به settings> Battery آن را فعال کنید.

حالت Low power mode روشنایی صفحه نمایش را کاهش می دهد، عملکرد دستگاه را بهینه می کند و میزان انیمیشن های فعال را کاهش می دهد، محتوای برنامه هایی شامل mail را در پس زمینه بارگیری نمی کند و ویژگی هایی مانند  Air Drop، iCloud sync و Continuity غیر فعال می شوند. همچنان می توانید از عملکرد های کلیدی مانند برقراری و دریافت تماس های تلفنی، ایمیل و پیام ها، دسترسی به اینترنت و موارد دیگر استفاده کنید ، و هنگامی که تلفن شما دوباره شارژ می شود حالت کم مصرف به طور خودکار خاموش می شود.

 

منبع: www.apple.com

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *