قابلیت back Tap آیفون : با ضربه زدن به پشت آیفون اسکرین شات بگیرید!

قابلیت back tap آیفون

چگونه از قابلیت Back Tap آیفون استفاده کنیم؟

بک تپ (Back Tap) یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای بهره‌گیری کامل و حرفه‌ای از گوشی آیفونی است که دائما از آن استفاده می‌کنید. عنوان این ویژگی، عملکرد آن را توضیح می‌دهد: «راهی برای دسترسی به قابلیت‌های مختلف گوشی به‌وسیله‌ی ضربه زدن به پشت آن.» این ویژگی جذاب که با سیستم عامل iOS 14 معرفی شده، روی آیفون 8 (که پنج سال پیش وارد بازار شده بود) و دستگاه‌های جدیدتر کار می‌کند. بنابراین به‌احتمال زیاد، این تکنولوژی با موبایل شما سازگار است. در ادامه با آرتل همراه شوید.

 

در ادامه روش تنظیم Back Tap آمده است. توجه داشته باشید که این مراحل در iPhone 13 Pro Max با سیستم عامل iOS ورژن 15.4.1 طی شده‌اند.

  • وارد این مسیر شوید:

Settings > Accessibility > Touch > Back Tap

  • گزینه‌ی دو ضربه (Double Trip) یا سه ضربه (Triple Trip) را انتخاب کنید تا یک کارکرد سفارشی برای آن حرکت تعریف کنید.

 

قابلیت back Tap آیفون چه کاربردی دارد؟

برای هردو حرکت دو یا سه ضربه‌ای، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید که در این‌جا فرصت فهرست کردن آن‌ها وجود ندارد. برای شروع می‌توانید هرکدام از میان‌برهای خود را به Back Tap اختصاص دهید تا مجموعه‌ای از امکانات در اختیارتان قرار بگیرد. شما می‌توانید با ضربه زدن به پشت گوشی، قهوه‌ی عصرانه‌ی خود را از کافه‌ی محله سفارش دهید؛ تمرین روزانه‌ی زبان اسپانیایی را در اپلیکیشن Duolingo آغاز کنید؛ یا پیام کوتاهی را برای یکی از مخاطبان‌تان ارسال کنید. کارهای بی‌شماری وجود دارد که به‌کمک میان‌برها می‌توانید آن‌ها را انجام دهید و بنابراین با ضربه زدن به پشت آیفون خود، امکان اجرای دستورهای متعدد را دارید.

علاوه بر میان‌بر، در این‌جا روش‌های دیگری هم وجود دارد تا به‌کمک آن‌ها، بک تپ را شخصی‌سازی کنید:

  • می‌توانید به عملکردهای سیستمی مانند راه‌اندازی دوربین دسترسی داشته باشید؛ چراغ قوه گوشی خود را روشن کنید؛ اسکرین شات بگیرید؛ یا صدای گوشی را قطع کنید. گزینه‌های زیادی برای قرار گرفتن در دسترسی فوری وجود دارد.
  • گزینه‌های دسترسی متفاوتی هم وجود دارد. می‌توانید از قابلیت Speak Screen برای خواندن متن موجود روی صفحه به‌وسیله‌ی Siri استفاده کنید؛ Magnifier را برای استفاده از دوربین گوشی به‌عنوان ذره‌بین اجرا کنید؛ یا برای پخش صداهای پس‌زمینه، وارد Background Noise شوید.
  • شما همچنین می‌توانید با تعریف این عملکردها در Back Tap با ضربه زدن به پشت دستگاه، به بالا یا پایین صفحه بروید یا اصطلاحا اسکرول کنید.

بک تپ می‌تواند میان‌بر دسترسی‌پذیری (Accessibility Shortcut) را اجرا کند. این، یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌تنظیم در منوی دسترسی‌پذیری است که به یک یا چند قابلیت اختصاص پیدا می‌کند تا شما با سه بار ضربه زدن روی دکمه کناری گوشی از آن استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید این قابلیت‌ها را به Back Tap نیز اختصاص دهید؛ کافی است آن را به‌طور جداگانه تنظیم کنید. در این‌جا روش انجام این کار توضیح داده شده است:

  • به Settings و سپس Accessibility بروید.
  • به پایین صفحه و بخش General بروید و روی Accessibility Shortcut کلیک کنید.
  • روی گزینه‌هایی که می‌خواهید میان‌برشان را بسازید، ضربه بزنید.

اگر بیش از یک عملکرد اختصاص داده شده باشد، منویی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد هنگام راه‌اندازی Accessibility Shortcut، یک گزینه را انتخاب کنید؛ یا سه بار کلیک روی کلید کناری یا استفاده از بک تپ. هنگام انتخاب عملکردها می‌توانید ترتیب نمایش آن‌ها را نیز تغییر دهید. نوار سه‌گانه‌ی موجود در سمت راست هرکدام از گزینه‌ها را فشار دهید و نگه دارید تا آن‌ها را به بالا یا پایین فهرست منتقل کنید.

برخی از این گزینه‌ها را می‌توانید مستقیما به Back Tap اختصاص دهید، اما عملکردهای دیگری هم هستند که آن‌ها را در این‌جا پیدا نمی‌کنید؛ مانند قابلیت افزایش کنتراست نمایشگر و فعال کردن کنترل صوتی.

منبع: theverge

علی ابراهیم پور
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • آرزو 7 خرداد 1401 / 12:05

    سلام
    روزتون بخیر . من فقط متوجه نشدم دقیقا کجای گوشی باید دبل تب زده بشه ؟

    • زهرا سلیمی 8 خرداد 1401 / 17:47

      سلام وقتتون بخیر
      پشت گوشی جایی که لوگوی اپل قرار داره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *