سیکل باتری آیفون – نحوه بررسی تعداد چرخه‌ باتری آیفون

سیکل باتری آیفون

همانطور که می‌دانید گوشی آیفون یکی از پرچم‌داران گوشی در جهان می‌باشد که محبوبیت بالایی در بین مردم دارد.‌ در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات کاملی در خصوص سیکل باتری آیفون در اختیار شما قرار دهیم. برای این کار باید به تعداد دفعات شارژ گوشی آیفون خود توجه کنید. با وجود اینکه آیفون راه آسانی برای بررسی سلامت باتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، اما هیچ اطلاعاتی مبنی بر تعداد چرخه شارژ باتری ارائه نمی‌دهد. اما جای نگرانی نیست و با استفاده از مراحل زیر می‌توانیدتعداد چرخه باتری آیفون خود را بررسی کنید.

نحوه بررسی تعداد چرخه‌ باتری آیفون:

سیکل باتری آیفون یکی از مهم‌ترین مواردی می‌باشد که باید به آن توجه کنید.  با توجه به گفته‌های اپل، عملکرد باتری گوشی‌های آیفون رفته رفته کاهش می‌یابد و بعد از 500 چرخه شارژ با 80 درصد ظرفیت کار می‌کند. بهتر است بدانید که منظور از یک چرخه شارژ، تعداد واقعی دفعاتی می‌باشد که آیفون شما 100 درصد شارژ شده است. این تعداد هیچ ارتباطی به دفعاتی که آیفون برای شارژ وصل شده است، ندارد. به عنوان مثال اگر آیفون شما 50 درصد شارژ داشته باشد. سپس آن را تا 100 درصد شارژ کنید، به عنوان یک چرخه نیم شارژ محاسبه می‌شود. اگر تلفن همراه خود را برای شارژ مجدد وصل کنید و آن را 50 درصد دیگر ( مثلا از 20% تا 70%) شارژ کنید. در این صورت یک چرخه شارژ کامل محاسبه می‌شود.

سیکل باتری آیفون را جدی بگیرید و  همواره به آن توجه داشته باشید.

نکات مهم برای بررسی سیکل باتری آیفون:

سیکل باتری آیفون یا سایکل باتری آیفون را به صورت‌های زیر می‌توانید پیدا کنید:

  1. سیکل باتری آیفون را با بهره مندی از داده‌های تجزیه و تحلیل پیدا کنید:

سیکل باتری آیفون را به این صورت می‌توانید پیدا کنید: در صورتی که گوشی آیفون شما داده‌های تشخیصی و استفاده شده را با اپل به اشتراک بگذارد، می‌توانید چرخه‌های شارژ باتری را پیدا کنید. در این صورت می‌توانید به فایل تحلیلی مربوطه که توسط اپل در دستگاه ذخیره شده است، مراجعه کنید. اما اگر داده‌ها را به اشتراک نمی‌گذارید، بهتر است گزینه Share iphone Analytics را فعال کنید. بعد از آن یک روز منتظر بمانید که اپل این داده‌ها را در دستگاه شما در دسترس قرار دهد. برای این کار باید مسیر‌های زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به مسیر زیر مراجعه کنید:

Settings > Privacy > Analytics & Improvements > Analytics Data

  1. در صفحه‌ی بعدی به فایل‌هایی که با نام “ log-aggregated” شروع شده‌اند، بروید و آخرین فایل آن را باز کنید.

 

سیکل باتری آیفون

 

  1. سیکل باتری آیفون را به راحتی پیدا خواهید کرد. در فایل باز شده به صورت دستی عبارت زیر را جستجو کنید:

Com.apple.ioreport.BatteryCycleCount

در زیر آن می‌توانید Battery Cycle Count (در این مورد 293) را ببینید. می‌توانید فایل log-aggregated را برای خود ایمیل کنید. سپس این فایل را در رایانه خود باز کنید و کار خود را راحت‌تر کنید. برای ارسال ایمیل می‌توانید روی نماد اشتراک‌گذاری (قسمت بالا سمت راست) ضربه بزنید. بعد از آن Gmail یا Mail را انتخاب کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید که بتوانید فایل را به آدرس ایمیل خود، ایمیل کنید.

سایکل باتری آیفون با بهره مندی از روش‌های مختلفی بدست می‌آید که بهتر است آن‌‌ها را با دقت انجام دهید. حال بعد از ارسال ایمیل می‌توانید فایل Log-Aggregated را در رایانه خود باز کنید. سپس برای پیدا کردن ورودی Battery cycle count می‌توانید از تابع search استفاده کنید.

پیدا کردن سایکل باتری آیفون:

سیکل باتری آیفون را با استفاده از گزینه‌ی دیگری هم می‌توانید پیدا کنید:

می‌توانید همه‌ی داده‌های موجود در فایل log-aggregated را در یک یادداشت جدید در تلفن همراه خود کپی کنید. سپس از عملکرد جستجو در برنامه Note برای پیدا کردن عبارت battery cycle count استفاده کنید.

  1. بر روی صفحه کلیک کنید که ابزار انتخاب متن ظاهر شود. سپس همه‌ی محتوا را انتخاب کنید و گزینه کپی را انتخاب کنید.
  2. برنامه Note را باز کنید. سپس با کلیک بر روی نماد یادداشت جدید، یک یادداشت جدید باز کنید.
  3. در صفحه جدید، بر روی صفحه کلیک کنید و سپس گزینه paste را انتخاب کنید که فایل مورد نظر در این قسمت کپی شود.
  4. بعد از کپی کردن متن، بر روی نماد سه نقطه کلیک کنید و در منوی ظاهر شده گزینه Find in Note را انتخاب کنید.
  5. در کادر جستجو عبارت cycle count را تایپ کنید، سپس enter را انتخاب کنید.
  6. سیکل باتری آیفون به این صورت بدست آمد: این کار به سرعت شما را به com.apple.ioreport.BatteryCycleCount می‌برد. در زیر آن تعداد چرخه باتری( در این مورد 293) را خواهید دید.

سایکل باتری آیفون

 

سیکل باتری آیفون به تعداد دفعات شارژ باتری آیفون بستگی دارد.

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *