آموزش اسکرین رکوردینگ کردن در آیفون

نحوه اسکرین رکوردینگ کردن در آیفون

آموزش اسکرین رکوردینگ کردن در آیفون: چگونه روی iPhone از صفحه نمایش فیلم بگیریم؟

ممکن است برای شما این سئوال پیش آمده باشد که نحوه اسکرین رکوردینگ کردن در آیفون چگونه است؟ در ادامه با آرتل همراه شوید تا به این آموزش کاربردی بپردازیم.

  • برای ضبط صفحه نمایش در آیفون، باید این قابلیت را در Control Center فعال کنید.
  • همه‌ی اسکرین رکوردهای شما در اپلیکیشن Photos ذخیره می‌شوند تا آزادانه آن‌ها را ویرایش یا همرسانی کنید.
  • روی ویدیوهایی که از نمایشگر ضبط می‌کنید، هم می‌توانید صدای آیفون را بگذارید و هم قادر هستید خودتان به صحبت و روایت بپردازید.

 

اسکرین شات گرفتن ثبت یک تصویر ثابت از صفحه نمایش از آیفون کار بسیار ساده‌ای است. خوشبختانه اسکرین رکورد یا ضبط یک ویدیو از اتفاقاتی که در گوشی آیفون می‌افتد (اسکرین رکورد)، به همان راحتی است؛ فقط باید بدانید چگونه این قابلیت را فعال کنید. در ادامه به شما یاد خواهیم داد چگونه نمایشگر آیفون خود را ضبط کنید و ویدیوهای ضبط شده را ادیت کنید.

 

فعال کردن قابلیت اسکرین رکوردینگ در آیفون

پیش از اینکه بتوانید از محتوای نمایش داده شده روی آیفون خود، ویدیو ضبط کنید، باید با انجام کارهای زیر، این قابلیت را در گوشی خود فعال کنید:

۱. به منوی تنظیمات (Settings) بروید و به‌ترتیب روی گل Control Center و Customize Controls ضربه بزنید.

screen record iphone

۲. گزینه‌ی Screen Recording را پیدا کنید. چنانچه این مورد از قبل در بخش Include وجود نداشت، روی علامت سبز رنگ اضافه کردن (+) که در کنار آن دیده می‌شود، ضربه بزنید. حالا باید شاهد قرار گرفتن این گزینه در قسمت Include باشید. اگر به‌هر دلیلی خواستید اسکرین رکوردینگ را غیرفعال کنید، به همین صفحه برگردید و روی علامت سرخ رنگ منها (-) ضربه بزنید.

 

چگونه از نمایشگر آیفون ویدیو ضبط کنیم؟

وقتی این قابلیت را فعال کرده باشید، ضبط ویدیو در حد فشردن یک دکمه آسان می‌شود.

1- انگشت خود را از گوشه‌ی راست بالای صفحه به پایین بکشید یا اگر آیفون شما دکمه‌ی Home دارد، از روی آن، انگشت خود را به سمت بالا بکشید.

2- روی دکمه‌ی Record ضربه بزنید.

اسکرین رکورد

 

3- بعد از سه ثانیه شمارش معکوس، دکمه‌ی Record به رنگ قرمز درمی‌آید و شروع به ضبط همه‌چیز می‌کند؛ حتی اگر Control Center را ببندید. شما از قرمز شدن رنگ ساعت (در گوشه‌ی چپ بالای صفحه) متوجه خواهید شد که ضبط همچنان ادامه دارد.

4- برای متوقف کردن فرآیند ضبط، روی نشان‌گر زمان در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه و بعد از آن روی «Stop» ضربه بزنید. شما همچنین می‌توانید Control Center را باز کنید و دوباره گزینه‌ی «Record» را انتخاب کنید.

اسکرین رکورد کردن در آیفون

به‌طور پیش‌فرض، اسکرین رکوردینگ شما تنها صدایی را که از آیفون خارج می‌شود، ضبط می‌کند. اگر می‌خواهید روی ویدیو صحبت کنید، دکمه‌ی Record را بزنید و نگه دارید تا امکان روشن کردن میکروفون به شما داده شود.

 

پیدا کردن و ادیت اسکرین رکوردینگ در آیفون

ویدیوی جدیدی که ضبط کرده‌اید، در Camera Roll نمایان می‌شود. برای دیدن آن، اپلیکیشن تصاویر را باز و آخرین مورد را انتخاب کنید. از این‌جا، شما می‌توانید ویدیوی ضبط شده را مانند هر عکس یا فیلم دیگری، همرسانی یا ویرایش کنید.

اگر آدم کمال‌گرایی هستید، احتمالا بخواهید شروع و پایان ویدیو را تر و تمیز کنید. شما می‌توانید ویدیو را ادیت و به‌عنوان یک کلیپ جدید ذخیره کنید. این کار روی ویدیوی اصلی تاثیر نمی‌گذارد، اما نسخه‌ای ادیت شده به شما می‌دهد تا آن را به اشتراک بگذارید. به‌هر صورت برای ادیت ویدیوی ضبط شده در آیفون باید این مراحل را طی کنید:

1- ویدیو را در اپلیکیشن Photos پیدا و انتخاب کنید.

2- روی «Edit» ضربه بزنید.

3- در پایین صفحه، روی فلش بزنید و آن را از اول ویدیو به سمت راست بکشید.

4- فریم را به‌اندازه‌ای تنظیم کنید که تنها شامل بخشی از ویدیو شود که می‌خواهید آن را نگه دارید.

ادیت کردن فایل اسکرین رکورد شده

5- روی «Done» و سپس روی «Save as New Clip» ضربه بزنید.

 

منبع: businessinsider

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *