کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد؟

کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد

کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد؟ این سوالیست که از زمان انتشار ویندوز جدید ذهن تمام مالکان سرفیس را به خود مشغول کرده است. با انتشار ویندوز 11، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه جدید ویندوز را تنها برای دستگاه‌های سازگار ارائه خواهد کرد. از این رو برای نصب ویندوز 11 بر روی سرفیس، لازم است دستگاه شما سازگاری مورد نیاز را داشته باشد. لذا، قبل از نصب، باید مطمئن شوید که سیستم سرفیس شما از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای نصب و استفاده از ویندوز 11 مناسب است. برای نصب ویندوز 11 بر روی سرفیس، می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند به روزرسانی OTA یا از طریق سایت رسمی مایکروسافت استفاده کنید. توصیه می‌شود که پیش از هر اقدامی از اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کرده و مطمئن شوید که دستگاه سرفیس شما برای نصب ویندوز 11 آماده است.

 

ارتقا به ویندوز 11

ویندوز 11 آخرین و جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز است. معرفی ویندوز جدید مایکروسافت با انتقادات فراوانی همراه بوده است. محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای ویندوز 11 اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخت. ویندوز جدید مایکروسافت برخلاف نسخه قبلی بر روی کامپیوترهای 32 بیت نصب نمی‌شود. در واقع مایکروسافت از انتشار نسخه 32 بیتی ویندوز 11 صرف نظر کرده است. همچنین ویندوز 11 مایکروسافت تنها بر روی دستگاه‌هایی که از تراشه TPM و حافظه رم 4 گیگابایت و بیشتر برخوردارند، نصب می‌شود.

شرکت مایکروسافت همواره دستگاه‌های سرفیس را به جدید‌ترین نسخه سیستم عامل خود مجهز می‌کند. از این رو سرفیس‌های جدید همگی به ویندوز 11 بروزرسانی شده‌اند. از سوی دیگر تا پیش از انتشار ویندوز 11 دستگاه‌های سرفیس به همراه ویندوز 10 و قبل از آن ویندوز 8.1 عرضه می‌شدند. بنابراین از کجا بدانیم که کدام سرفیس ها را می ت07وان به ویندوز 11 ارتقا داد؟ همانطور که قبلا اشاره شد تنها دستگاه‌هایی که به تراشه TPM مجهز هستند مجاز به ارتقا به ویندوز 11 می‌باشند. با توجه به این موضوع لیستی از دستگاه‌های سرفیس که امکان نصب ویندوز 11 بر روی آنها فراهم شده است آماده کرده‌ایم.

 

کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد

سرفیس‌های جدید همگی به طور پیش فرض به ویندوز 11 بروزرسانی شده‌اند.

 

سرفیس‌هایی که به ویندوز 11 بروزرسانی می‌شوند

  • سرفیس بوک 2 مبتنی بر پردازنده نسل 8، Core i5-8350U و Core i7-8650U
  • سرفیس بوک 3
  • سرفیس لپ تاپ 2
  • سرفیس لپ تاپ 3
  • سرفیس لپ تاپ 4
  • سرفیس لپ تاپ گو
  • سرفیس گو 2
  • سرفیس پرو 6
  • سرفیس پرو 7
  • سرفیس پرو 7 پلاس
  • سرفیس پرو ایکس
  • سرفیس استودیو 2
  • سرفیس هاب 2S

 

کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد

تنها بر روی دستگاه‌هایی که به تراشه TPM مجهز هستند می‌توان ویندوز 11 را نصب کرد.

 

بررسی امکان نصب ویندوز 11 بر روی سرفیس با استفاده از نرم افزار PC Health Check

با استفاده از نرم افزار PC Health Check می‌توان دریافت که کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد. این نرم افزار علاوه بر این که نشان می‌دهد کدام سرفیس ها را می توان به ویندوز 11 ارتقا داد، تنظیمات BIOS و سخت افزار سرفیس شما را به طور دقیق بررسی کرده و نتایج را نمایش می‌دهد. از این رو با برطرف نمودن ایراد‌های موجود می‌توانید سیستم عامل سرفیس خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید. فعال کردن Secure Boot و یا افزایش حافظه رم دستگاه به بیش از 4 گیگابایت از جمله اقداماتی هستند که نصب ویندوز 11 را امکانپذیر می‌کنند.

به گفته مایکروسافت ارتقا سیستم عامل سرفیس به ویندوز 11 از طریق دستور العمل‌های سایت مایکروسافت کاملا رایگان بوده و هزینه‌ای برای خرید نسخه جدید و اورجینال ویندوز در بر ندارد. اگرچه در صورتی که سرفیس شما واجد شرایط ارتقا به ویندوز 11 باشد در قسمت Windows Update می‌توانید آن را بروزرسانی کنید. برای این کار کافیست از قسمت Start  به Settings بروید و در قسمت Update & Security بر روی گزینه Windows Update کلیک نمایید. سپس با انتخاب Check for updates سرفیس خود را از لحاظ امکان ارتقا به ویندوز 11 بررسی کنید. از سوی دیگر دستگاه‌هایی که به ویندوز 11 بروزرسانی نمی‌شوند، همچنان می‌توانند از ویندوز 10 استفاده نمایند. مایکروسافت به ارائه بروزرسانی نسخه‌های Home Windows 10 و Pro Windows 10 ادامه خواهد داد. برای نصب ویندوز ۱۱ بر روی دستگاه Surface به حداقل سخت افزارهای زیر نیاز دارید:

  • پردازنده: پردازنده‌های Intel Core نسل ۸ و بالاتر، پردازنده‌های AMD Ryzen نسل ۲ و بالاتر
  • حافظه رم RAM: حداقل ۴ گیگابایت حافظه رم برای نصب ویندوز ۱۱ الزامی است. برای کسب تجربه بهتر، رم سرفیس خود را به ۸ گیگابایت ارتقا دهید.
  • فضای ذخیره‌سازی: حداقل فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱، ۶۴ گیگابایت است. با این حال، برای نصب برنامه‌ها و فایل‌های شخصی، بهتر است حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید.
  • نمایشگر: Surface دارای صفحه‌نمایش لمسی است که به‌صورت بهینه برای ویندوز ۱۱ طراحی شده است.

 

منابع: Microsoft

 

علی ابراهیم پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *